torsdag 10 februari 2011

Ännu en dag i ett liv


Flykt är inget val!
(Varför jag valt den här bilden vet jag inte själv...)

Har precis kommit hem från tre dagars utbildning i Båstad. Det har varit trevligt även om man nu e lite seg i huvudet av kunskap, nya intryck och allmän förvirring. Träffade en som påstod sig ha sett en blåval. Ett tag darrade min världsbild, men det visade sig att det inte kunde bekräftas om det var en blåval eller en annan sorts val. Jag godkänner inte detta som en bekräftelse och står därför fortfarande bergfast i min övertygelse om blåvalens ickeexistens.

Annars tycker jag mina senaste två bidrag till min nya bok blev rätt lyckade. Döm själva:


"I diktaturen fick man säga vad man ville bara man inte sa emot diktatorn. I demokratin fick man säga vad man ville bara man inte höll med diktatorn…

* * *

Mästaren förklarade att frihet egentligen bara var en upplevd känsla och kunde egentligen inte definieras av yttre faktorer, precis som lycka och smärta. Fri är bara den som inte tänker på frihet…"

Dags att ta igen sig lite och låta själen komma ifatt kropp och huvud. Ha det gött alla där ute i den socialmediala etern...

Inga kommentarer: