torsdag 24 februari 2011

Scrimshaw II

Titta så produktiv han är! Visst är det för gulligt...

Många undrar hur det går med min nya hobby, scrimshaw. Jodå, det rullar på, som tunnan sa. Jag lär mig hela tiden. Nedan kan ni se ett litet galleri på senaste tidens produktion, så kan ni döma själva:

Korp I.

Indian I


Indian, Korp och Dödskallehjärta...

Jodå, jag har stuckit mig på nålen några gånger. Hoppas ni gillar dem.

Kanske ska avsluta med ett citat från boken jag skriver på:


"Att bli mästare, sa mästaren, betyder inte att man lärt sig allt. Det betyder bara att man för första gången i sitt liv börjar lära sig på allvar..."


Ha det gött alla...

2 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Makalöst att man kan göra sådant!

Onkel Olof sa...

Lite pilligt är det, men det svåra är att komma på bra motiv. Förslag önskas...