måndag 21 mars 2011

Intet är som väntan...

Nu väntar jag bara på att ...

Vad är det att vara människa? Jag brukar svara att det är att sträva. Vi strävar på hela livet med oss själva, med andra och med livet överhuvud taget. Men det finns en annan sak som är väldigt mänskligt, och det är att vänta. Alla väntar på någonting hela tiden. Väntar på nästa födelsedag, väntar på att maten ska bli klar eller väntar på att den stora kärleken ska dyka upp.

Jag tror att man kan fråga vilken människa som helst vad han/hon väntar på just nu. Just nu väntar jag själv på att våren ska vinna över vintern på allvar och så väntar jag på att jag ska förstå vissa saker jag undrar över.

När man är liten är väntan längre än när man blir gammal. Kanske för att den sista väntan, gärna får vara länge...

Inga kommentarer: