söndag 15 maj 2011

I den vanliga världen...

Onkel Olof i den vanliga världen, inte helt enkelt...

Var i affären igår. Vi var ett litet gäng familj. Bilden ovan togs av min syster, när jag funderade över vilket kaffebröd som bäst passar en kvav majdag. Tycker bilden väl illustrerar den där känslan man har i konsumtionssamhällets centrum. Lätt förvirring mixad med ännu mera lätt förvirring. Vaqd är det egentligen för skillnad mellan ett wienerbröd och en tuppkam, mer än namnet?

Det var i vilket fall som helst blev det en lyckad utflykt. En dam, något äldre än mig, tyckte jag var snygg i min 30-tals look. Hatt, farfarströja och hängslen är tydligen ett lyckat koncept för att bli uppraggad i närbutiken. Tur hon inte visste om att jag röker pipa med.

Gubben har inte tappat "det", han har bara tappat bort sig själv någonstans i verkligheten...

Inga kommentarer: