torsdag 5 maj 2011

Livet leker...

Ja allvarligare än så här blir det inte...

Ibland blir jag lite trött på vuxna som fjantar sig mot lekande barn, precis som om en leken var en clownföreställning. Faktum är att jag upplever barn som mycket allvarliga i sin lek. Mycket mer allvarliga än när vi vuxna leker. För det gör vi, hela tiden.

Idag har jag lekt bilförare, chef, mötesdeltagare och bloggskribent bland mycket annat. Jag har en konstig känsla av att någon person någon dag upptäcker att jag fortfarande inte riktigt är vuxen och duktig på riktigt. Allt är ju så förbaskat allvarligt, verkar alla tycka. Är det bara jag som fuskar som vuxen?

Fast jag har märkt att många vuxna faktiskt, på allvar, inte ser att dom fortfarande leker livet. Där för vill jag återgå till barnen och säga följande:

Barns lek är mer allvarlig än vuxna, för dom vet att dom leker...

Inga kommentarer: