tisdag 31 maj 2011

Permanent konst...

En tatuering jag designat till min syster...

Tatueringar har varit på modet länge nu. Jag är själv ägare av tre stycken. Jag har skapat nya tatueringar efter min andliga utveckling. Jag föredrar enkla och personliga motiv helst utan färg. Svart, och eventuellt rött, räcker.

Det är otroligt häftigt att sitta i tatuerarstolen första gången. Efter lång tids funderande och skissande ska man äntligen slutföra beslutet som inte går att ta tillbaka. Det första man tänker när det sticker till är: "Jag måste göra en till..." Många jag träffat som har flera tatueringar bekräftar den här känslan. Det är en "kick" man gärna upplever igen.

Just nu funderar jag på om inte nästa tatuering ska bli en orm som slingrar sig runt underarmen. För sanningen är den att inte bara motivet är permanent, även känslan sitter i, så det måste bli en till...

Inga kommentarer: