tisdag 24 maj 2011

Photomagic...

Photoshop, programmet man inte kan men får gjort det man vill i...

Har aldrig förstått mig på Photoshop. Ett jäkla komplicerat program, men ändå lyckas man alltid göra bilderna som man vill ha dem. Som bilden ovan som jag gjort som illustration till min bok. Efter mycket experimenterande blev bilden precis som jag ville ha den.


"I det mörka djupet av sjön, mjukt inbäddad i bottnens dy, låg pärlan som var hans centrum i världsaltet och lyste klart. Bävern som hjälpt honom simma mot botten tittade förväntansfullt på honom med sina korintsvarta ögon. Han visste att han måste ta med sig pärlan upp i världen. Försiktigt lyfte han upp den och märkte att den var lent varm och vägde nästan ingenting. Ömsint höll han den i sin famn hela vägen upp till ytan och stranden där korparna väntade på honom.

Pärlan lyste lika starkt i dagsljuset som i bottens mörker. Han bad korparna lyfta upp honom på bergstoppen där Isjungfrun hade sin tron. De lydde honom, som de bröder de var, och snart stod han där i den iskalla vinden med världen för sina fötter. Isjungfrun log tyst mot honom, faktum var att han i det ögonblicket insåg att hon aldrig talat till honom med sin röst. Han log tillbaka, lyfte pärlan över huvudet och kastade den i det karga berget under sina fötter.

Pärlan krossades och dess varma innehåll rann ut över universum och fyllde alla des ting med sitt ljus. I den stunden var han ett med alla ting. Insekterna, bergen, sjöarna och varenda dammkorn allt var han. Energierna flödade som vinterstormar i hans inre och varje atom svarade på hans tillrop.

Sådant var det.
Han skrattade ärligt för första gången sedan han var barn…"

                                                                                                       Ashyls resa


I morgon ska jag lära mig Logic Pro 9...

Inga kommentarer: