lördag 21 maj 2011

Tillfällets magi...

Visst ser man anden ta form i kristallkulan...

Var ute i skogen idag för att ta bilder till min bok. Då det ibland nämns en stor pärla i boken, hade jag med min kristallkula för att eventuellt skapa en eller annan cool installation. Hittade en spännande gammal brunn på vägen och beslöt att ta ett foto på kulan liggandes på kanten av brunnen.

Då infann sig det man bara drömmer om. Den stora glaskulan fungerar som ett stort förstoringsglas och när den låg där på det murkna trät började den bränna och rök började omsluta kulan. Effekten kan ni se här ovan. Magiskt tycker jag själv.

Jag har gått ett par fotokurser i mitt liv, men det enda jag lärt mig på dem är att jag egentligen inte kan fotografera. Motiven väljer inte mig, om ni förstår vad jag menar. Men idag stod jag på första plats. Kanske är detta början på en ny karriär...