söndag 19 juni 2011

Vilja, våga, kunna...

Är det ett rollspel, en bok eller en tavla? Nej, det är en massa apgöra...

Allt för många springer runt med mantrat "jag kan inte" i sitt huvud. Just därför lyckas dom inte. I min värld är mod, vilja och tålamod det som till slut avgör om man lär sig det man vill eller om man får gjort det man tar på sig.

Jag tror nästan alla som arbetar med konstnärlig arbete, sport eller produktion att det som avgör i slutändan är inte ens kreativitet utan tålamodet att inte släppa taget. Rollspelet "Portal" som ni ser ovan är en av mina skapelser. Det har lärt mig att när kreativiteten och skapandet är klart så har man 60% av arbetet kvar i form av "apgöra" det vill säga korrekturläsning, omskrivning och ännu mera korrektur. Det tär på tålamodet.

Men så klart. Mod ändå är det viktigaste. Man måste våga kasta sig ut över klippkanten och lite på att det finns ett hav som tar emot dig nedanför. Och tro mig, havet existerar. Gör det inte det får man hämta det. Hink för hink...

Detta är mitt hundrade blogginlägg på Blogspot. Grattis till mig!!

Inga kommentarer: