söndag 16 oktober 2011

I mitt system...

och pumpan från komposthögen är skördad...

Idag har jag gått min favoritrunda i hembygden. Börjar med att jag går igenom hembygdsparken ner till ån. Sedan följer jag ån ända bort till kyrkogården som jag rundar för att sedan fortsätta ner till reningsverket, Där stod jag en stund och studerade en flock med kor som låg och idisslade bakom ett elstaket. Kom då att fundera över min gamla teori om att älgar är väldigt nära zen.

Lämnade korna för att ta den gamla järnvägsrakan tillbaka till samhället. Alla jag mötte var glada och hälsade artigt. Höstsolen och trädens alla färger kändes väldigt nära. Tog en sväng inom affären och köpte några nybakade frallor och en kvällstidning. Hemma väntade kaffe och Kaka.

"Systemet" må vara korrupt och girigt, men man får inte glömma att det finns många system i systemet...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Men du önskar väl att ALLA kan göra favoritrundor, när andan faller på ?

Onkel Olof sa...

Jag önskar verkligen alla att hitta sina favoritrundor och sina system, men kanske mest av allt att hitta sin trygghet i detta...