söndag 27 november 2011

Doktor Drövel, en man, ett barnprogram ett mode…

Dr Olofs hemlighet. Drövelmode…

Har senaste tiden blivit en G1000-man. Det betyder att jag mest går i kläder prydda med ett rovdjur från fjällvärlden. Älskar att gå i material som står emot Skånes hårda vindar, är slittåligt och har enorm rörelsefrihet. Jag tycker också att de är snygga.

Men historien sitter i det undermedvetna. När man ser de har glada norrmännen från ett barnprogram från min ungdom så är det lätt att se vart mitt klädval kommit ifrån.
Kanske har jag sökt efter Dr Drövel i hela mitt liv. Ska nog önska mig en tropikhjälm med en propeller på i julklapp…

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Tveklöst är man mer sig själv i vissa plagg. Och väldigt lite sig själv i andra ..

Onkel Olof sa...

Och när man är mer sig själv, är man tydligen mer, ja typ, norsk…