torsdag 10 november 2011

Ett kvartsvarv…

Klimathotet är vridet…

Som ni alla vet är allas vår favorit onkel väldigt förtjust i mindre bevisad vetenskap. Idag när jag körde till jobbet och såg på termometern att det var 7° varmt, så slog det mig att det kanske inte är klimatförändringarna som gör att vi har en november som påminner om en normal september, kanske har jorden vridit sig.

Men jorden vrider sig hela tiden, säger du då. Ja, den till och med vrider sig så mycket att den snurrar. Det är inte det jag menar. Jag menar att den vridit tillbaka i sin egen bana. Bromsat upp två månader i sin färd runt solen. Många sena vårar och ojämnt väder de senaste åren tycker jag bevisar detta påståendet. Vi borde alltså fira jul i februari och påsk i juni, då är vi rätt på det.

Då undrar ni säker vad som orsakat denna vridning. Systemet* så klart, som alltid annars…


*I detta fallet borde vi tala om solsystemet

1 kommentar:

ERIC SECHER sa...

Already at six degrees you have to move your four computers upstairs ..
http://www.bokus.com/bok/9789170373299/sex-grader-var-framtid-pa-en-varmare-jord/