måndag 12 december 2011

Korpen och jag…

Korpen på min kilt…

Korpen är en spännande fågel, och jag har alltid gillat den skarpt. Många förknippar fågeln med begreppet "olyckskorp", vilket jag kan se som lite orättvis benämning. Korpar är fruktansvärt lekfulla och kreativa.Såg en gång en naturfilm där korparna på ett zoo satt på vildsvinens ryggar och retade upp desamma, bara för nöjet att få rida på dem. De lär också kunna flyga upp och ner, något som jag gärna skulle vilja se.

Ibland när man är ute i markerna kan man höra korparna kraxa till varandra. Ibland verkar dom ha förbaskat mycket att säga, eller så vill de bara ha uppmärksamhet. De lär också vara fåglar som är bra på att lösa olika problem, bara de får en belöning av något slag.

Lekfulla, pratiga och smarta med andra ord. Lite som min egen myt om mig själv. Därför är det en korp som håller ihop min kilt. Det känns tryggt på något sätt…

Inga kommentarer: