måndag 23 januari 2012

En modell av kreativitet…

En gladiator? Nej en tennfigur...

Har fotograferat tennfigurer idag. Detta är en del av mitt pågående spelprojekt. Upptäcker ofta när jag tittar på målningar och annat jag skapat saker, detaljer, som jag inte minns från när jag skapade. Lite som om målningen eller tennfiguren målar sig själv i mina händer. Jag bara "väcker" den liksom.

Senare kan jag förundras över vad jag skapat med tanke, hand och öga. Så kanske Gud också tänker. "Människorna? Har jag skapat dom? Fantastiskt, dom tänker ju själva. Kanske börjar dom slåss om jag skakar på burken..."

Hmmm. Helt plötsligt känns världen lite surrealistisk...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Mycket är omedvetet.
Det mesta ?

Onkel Olof sa...

Tillräckligt stor del för att göra världen levande...