onsdag 25 april 2012

Baseball...

Baseball. Inte bara idrott...

Om du kommer till USA så tveka aldrig att gå på ett idrottsevenemang. Detta även om du normalt inte gillar idrott. Läktarkulturen är något helt annat än i Sverige. Här hemma går vi på sport för att just bara se på sport. I USA går man på sport för att umgås och för att äta.

Första gången jag var på baseball sa en kvinna i raden bredvid: "Om du kommer hem från en match utan att må illa eller spy, så har du inte varit på baseball". Hon fick rätt. Man äter korv, man äter jordnötter, man äter glass och en massa annat. Publiken är dessutom hjälpsam, pratsam och social på alla sätt. Man kan inte annat än att trivas.

Nu när jag var i LA gick vi på en match mellan Dodgers och Pirates. Matchen slutade 3-2 till hemmalaget, men det det var inte så viktigt...

6 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Baseball skulle jag vilja se

Fröken Grön sa...

Och cracker-jacks! Glöm inte cracker-jacks!

Onkel Olof sa...

Ja, hur kunde jag glömma cracker jacks :)

Stefan T sa...

"Cotton candy! Cotton candy..." Hur lång tid tog matchen? Jag var på baseball en gång och det tog fem timmar, lite väl länge när man inte begriper spelet...

Stefan T sa...

Bra bild

Onkel Olof sa...

Stefan
Matchen tog ca 4 timmar vilket kändes helt ok