tisdag 10 april 2012

Manne och lugnet...

Lite tråkig redan då, men ack så nyttig...

Minns ni clownen Manne? Alla vi som var barn på 70-talet minns Manne och hans sätt att säga "banaaaan". Lugnt, på gränsen till tråkigt, tecknade han sig fram i sina benprogram. På den tiden såg man alla barnprogram, även om de inte var ens favoriter som Manne. Det gjorde en gott.

Idag, 40 år senare, kan jag sakna konceptet Manne. När jag ser på de snabba och skrikande animationer man gör för att roa barn, blir jag lite orolig. Inte för barnen, men när rutorna flashar förbi i högre och högre tempo hinner jag liksom inte med. Ålderstecken? Ja, kanske men jag är inte helt säker. I de stunderna saknar jag meditativa Manne och hans snälla tråkighet.

Ok Manne, det tog 40 år att inse det, men du var bra. Mycket bra...

4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Manne skulle nog gå hem idag också

Onkel Olof sa...

Tror inte det, tyvärr. Men det kanske kommer en ny vår för den typen av barnprogram.

ERIC SECHER sa...

Det finns inga sådana program idag. Om det fanns skulle det gå hem, jag är HELT säker :-)

Onkel Olof sa...

Låt oss hoppas att någon vågar prova.