söndag 24 juni 2012

Onkel Naturfotograf...

Titta! Där är den...

Var ute en runda i skogen i dag. Jag lyckades pricka turen väl och hann inte få något regn på mig. Inget att tala om i alla fall. Gick och tänkte på att om jag ska bli en bra naturfotograf så borde man ha ett teleobjektiv med sig och vara beredd på det oväntade.

Två minuter senare går en råget över vägen 20 meter framför mig. Innan jag fått upp kameran hade den nästan försvunnit. Med hjälp av datorns fotoeffekter lyckades jag hitta rådjuret på den fumliga bilden jag lyckades ta.

Jag har en hel del att lära om naturfotografering som sagt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

ungefär så bra blev den bild jag tog av en varg mitt inne i Boalt.
Men jag har ett skarpt minne av mötet i alla fall.
Det är väl tanken som räknas i alla fall?

Hälsningar
Helén

Onkel Olof sa...

Kanske det som skiljer ett proffs från en amatör. Proffset får även med tanken i bilden :)