torsdag 26 juli 2012

Ålderns begränsning...

Från tiden då man var ung och kunde lära sig allt...

Jag tycker det generellt att det är ok att bli gammal. Livet har liksom mer charm när man blivit lite lagom avtrubbad. Det gör inte lika ont att slå sig när man vet att det går över, och jag när ingen längtan om att bli tennisproffs längre.

Men för ett tag sedan slog det mig att jag faktiskt inte kan bli bra på allt. Jag menar man kan bli duktig, men för att bli riktigt bra krävs tid och dedikation. Det har man inte på samma sätt längre. Man får välja sina strider, som Onkeln sa.

Vad är det då som skapat den här åldersnojan? Datorprogrammet "Blender". Ett prgram man gör 3D-bilder i. Ascoolt och gratis. När jag tittade på det insåg jag att jag inte lärt mig Photoshop och Logic Pro tillräckligt bra än.

Projekten är många, tiden är knapp. "Hur ska Lillan orka?"
...

Inga kommentarer: