måndag 23 juli 2012

Då var man på gång igen II...

Semestern är slut, då börjar sommaren...

Så klart är det sommarens finaste dag idag eftersom det är min första arbetsdag. Givet är också att när man kommer till jobbet så har någon tomte klippt av ledningen som både dator och telefon är kopplade på. Sol ute och inte mycket att göra när man kollat posten.

Då gör man sina andrahandsprioriteringar, som i mitt fall handlar om Tao Te Ching och min roll som chef. En uppgift till den utbildningen jag går just nu. Precis när jag kommit in i "flytet" med uppgiften ringde IT-enheten och sa att kabelbrottet var lagat. Så då kunde jag arbeta med det som jag planerat, vilket inte var lika roligt.

Ibland prövar livet en lite sådär försiktigt. Kanske bara för att se om man är vaken och med liksom. Det känns som om jag var det idag. Jag hann med det jag planerat och solen lyste när jag kom hem med...

Inga kommentarer: