tisdag 3 juli 2012

En dag på semestern...

Sådan var dagen...

Semester handlar inte om att inte jobba, utan om att jobba med något annat. I alla fall i det här huset. Medan min sambo är ute och arbetar i trädgården, sitter jag inne och designar spel. Spelet ovan är min senaste kreation och jag har gjort ett första speltest idag, vilket lovade mera.

Annars är sommaren loppis- och auktionstid. Den där ljuslyktan uppe i hörnet köpte jag på en loppis i Knislinge i förrgår. Jag kallar den för "Bomben", vilket jag tycker den ser ut som. När jag kollade upp den  på nätet så visade det sig att företaget som gjort den, Höganäs, kallar den för "Aladdin". Tänk vad man kan tolka en konstyttring olika. Tusen och en tolkning. Kanske därför den heter Aladdin.

Snart ska vi åka till färghandeln. Fler jobb väntar på semestern...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Din bomb finns även i en massa andra färger.
Jag har en rosa och en vit.
Dessutom finns de i olika storlekar.

Här en länk till hur du tar hand om din bomb.
http://precisensan.com/blogg/2012/01/19/ta-hand-om-dina-aladinlyktor/

Här kan du se de olika storlekarna.
http://precisensan.com/blogg/2011/05/02/slutsalt-aladinlampor-anne-nilsson-hoganas-aladinlyktor/


Hälsningar
Helén

Onkel Olof sa...

Helén, tack för länkarna.
Visst är det något speciellt med dessa ljuslyktor. Den jag köpte var i nyskick, med alla klistermärken kvar och oanvänd veke, så den kommer inte att behöva rengöras på ett tag.

Mitt problem är att jag tycker om den, men inte riktigt var jag ska placera den :)