tisdag 31 juli 2012

OS-vinnare...

Inga medaljer, men klara vinnare...

Det kanske inte går så bra för Sverige som vi hoppats på i OS. Huruvida detta är en viktig fråga eller inte lämnar jag till var och en att bedöma, men för mig är den stora vinnaren SVTs sportredaktion. De har tidigare i fotbolls EM och i vinterstudion visat att de slår övriga kanaler med hästlängder, och nu fortsätter de sin överprofessionella arbete med att presentera sport för oss TV-tittare.

Jag trodde eran var över när Albert Svanberg slutade med sina små funderingar, men ack vad jag bedrog mig. Nu sitter Pops, Karlsson, Lehman och en hög andra och känns nästan bättre än tidigare. Dessutom har man lagt vantarna på en lika stor trupp med bisittare som gör de flesta sporter personliga och intressantare. Jag bara njöt av sändningarna från fälttävlan igår t ex; och jag som inte ens gillar hästsport.

Så stort TACK till er på TV-sporten. Utan er hade OS varit ett riktigt bottennapp även om vi tagit ett ton medaljer...