lördag 18 augusti 2012

Erikshjälpen, ett eget kretslopp...

Nytta och nöje i ett...

Idag var min sambo och jag och lämnade in en massa saker till Erikshjälpen som vi har haft stående i våra förråd länge. När man ändå var där kunde man ju passa på att se om de fått in något nytt spännande man inte visste att man behövde. Jo då, två gamla spel som passade utmärkt i min "samling". Då man vet att pengarna går till välbehövande, samtidigt som priserna är mer än rimliga, behöver man inte tveka så länge.

När vi åkte därifrån slog det mig att en av sakerna vi lämnade in hade vi nog köpt på Erikshjälpen tidigare. Så idag har jag lämnat tillbaka saker jag köpt, gett nya saker som de kan sälja och köpt nya saker. Som ett eget litet kretslopp av loppisfynd. Vinnarna är de behövande.

Man kan göra bistånd på många sätt, och Erikshjälpen är ett gott exempel när det fungerar...