fredag 28 september 2012

Gå i ide...

Höst, snart vinter...

Jag lever med ljuset. På sommarhalvåret behöver jag ungefär 5 timmars sömn per dygn för att vara pigg, på vinterhalvåret behöver jag 10 h sömn för att hålla mig vaken. Jag skulle må bättre av att ha semester i december än i juli.

Funderar på vad som skulle hända om man gick i ide på riktigt och sov bort de två mörkaste månaderna. Jag inbillar mig att jag skulle må bättre, leva längre och se snyggare ut. Antagligen skulle det kompenseras av tidernas värsta morgonandedräkt, men det syns ju inte på bild så vem bryr sig...

5 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Sign me in!
Jag tror jag börjar i soffan redan ikväll.
Zzzzzzzz...

Onkel Olof sa...

Början på en folkrörelse kanske :)

ERIC SECHER sa...

Är nog knäpp, som gillar mörka årstider. Ljusskygg ?

Onkel Olof sa...

Eller så gillar du "mysfaktorn"

ERIC SECHER sa...

Ja, det var nog en bra beskrivning/förklaring !