torsdag 11 oktober 2012

Torsdagsmys...

Nu är kylan här på riktigt...

Då måste man skrapa rutorna på bilen igen. Ja, om man inte gör t ex som jag som lägger filtar över rutorna innan jag lägger mig. I morgon är det fredag, vilket är skönt eftersom veckan varit intensiv.

Min sambo fick precis för sig att hon skulle riva upp hallgolvet. Det gamla golvet är från 1961, vilket en tidning med Edgar Hoover på skvallrade om. Men trägolvet under är underbart i sin enkelhet.

Tänk vad det är skönt att slötitta på TV när någon arbetar bredvid...


2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Tycker det är skithäftigt när man hiitar gamla tidningar så där, det blir så levande på något sätt. 1961 är bara ett årtal, som får liv när man ser den gulnade tidningen.

Onkel Olof sa...

Det ger huset en historia med. Det gillar jag...