tisdag 22 januari 2013

Sammanträffande...

Kom i posten...

Har ett yttryck som heter att det är bra att "samla på människor". Med det menar jag att det är bra att ha många kontakter, med olika intressen och färdigheter. Eller bara är trevliga i största allmänhet. Har en lång lista med e-mailadresser till dessa samlade människor i datorn. När jag var i Borås i höstas t ex träffade jag många trevliga människor, som har lett till spännande projekt.

Det som är på bilden ovan är två skålar tillverkade för att slå tärningar i. Jag som gillar metalltärningar blev väldigt glad över att hitta någon som tillverkar sådana skålar. Idag kom de i brevlådan och jag blev väldigt glad för dem.

Möjligheterna finns där ute i alla de möten man har...


Skickar också en tanke till en person, som brukar följa den här bloggen, och hans familj, som påmint om att alla sammanträffanden i livet inte är glädjande eller spännande.


"När tonerna ebbade ut, levde sången kvar i tomheten. Musik, visste han, föds ur tystnaden…"




Inga kommentarer: