torsdag 21 februari 2013

Just a stupid bet...

Inte helt normal...

Har ni sett de där reklamfilmerna från ett känt vadslagningsfirma? När en person gör något riktigt korkat, som att fånga en björnunge eller tatuera ögonbrynen, och där dialogen alltid slutar ungefär så här:

– Now you owe me a 1000 dollars!
– But It was just a stupid bet!

Gillar de reklamfilmerna, för de är mer sanna än man tror. För igår konstaterade en kollega till mig att onormala är dom människor som gör det dom säger att dom ska göra. Jag tillhör de mer onormala människorna. Jag försöker verkligen göra det jag säger att jag ska göra. Kan eller vill jag inte, så säger jag inte heller att jag ska.

Många korkade saker blir det. Men hellre det. För oss onormala människor finns det inga korkade vad, men i sanningens namn så är det också som i reklamfilmen, inte några 1000 dollar heller...


Inga kommentarer: