lördag 29 juni 2013

Enkelt kaffe...

En kvinna med en klar idé...

Tror att jag är en sådan där person som vill ha saker enkelt och praktiskt. Jag snaggar håret för att slippa ägna halva morgonen åt frisyren, jag gillar byxor med stora fickor för att slippa springa runt och leta efter saker och jag dricker mitt kaffe svart. Kanske blir kaffet godare med mjölk, men det gör livet svårare när man ska leta upp den den mjölk som saknas. Ni förstår nog vad jag menar.

Lever i en myt om att det enkla gör att man får mer tid till det mer kreativa. Mindre saker att hålla reda på och mindre detaljer att klamra sig fast vid. Lätt och praktisk kan dock ge ett intryck av lat och ointresserad. Den excentriske kommer dock undan med det också.

Vardagens människa är full av myter. Svart kaffe är en av dem...

Inga kommentarer: