torsdag 6 juni 2013

Värmen och jag...

Inte för mig...

Ett av mina mer asociala beteenden är att jag inte gillar värme, vilket alla tar för givet att man måste göra. Att jag hellre har semester på Svalbard än på Mallorca, ses av många som suspekt.

Jag gillar när det är svalt, inte kallt, så man kan göra olika sorters aktiviteter. När det är riktigt varmt kan man bara sitta och päfta i skuggan, vilket är lite segt. Idag har jag i alla fall planterat om kryddträdgården och hjälpt min fru att anlägga en ny rosenrabatt, så nu har jag alla ursäkter att få pyssla lite inomhus, där det är svalare.

Tur att det finns en plats för oss alla, även för oss som inte gillar värme...



Bildens hemsida

1 kommentar:

ERIC SECHER sa...

Min förkärlek är ljumma kvällar.
Tyvärr rätt sällsynt på våra breddgrader.