lördag 7 september 2013

Vem vill lyssna på svensken? ...

Vilken väg ska vi lyssna till? ...


USA lyssnar av världen.
Fyyyy!
Sverige hjälper USA att lyssna av världen.
Åh fyyyyy!

Den som är förvånad är naiv. Den som tror att ett öppet internet inte kommer att avlyssnas kan inte vara för ett öppet internet. Men vad är det vi egentligen är rädda för? Om man ärligt står för det man gör vill man ju nästan att man ska bli avlyssnad. Det värsta är att jag tror världens avlyssnare har Sverige som nitlott till frukostens lotteri om vilket land man ska avlyssna. Vem vill plöja igenom en oändlighet av kommentarer som dessa:

– Idag har vi bakat toscakaka
– Gilla Knäckebrohults lågstadiums idrottstävling
– Är på gymet med Nilsson och Gunnel
– Vi bakade lite kanelbullar med
– Ska jag välja 5:2 eller GI
– Nu tittar vi på raukar!
– <3 <3 <3 <3 <3 ;) :) :)
O S V

Jag hoppas att CIA läser den här bloggen. Fick jag veta sanningen blev jag nog besviken...



4 kommentarer:

charli sa...

Jag håller med. De får lyssna hur mycket de vill. Jag säger ändå inget kul.

Onkel Olof sa...

Lite synd att vi ska vara så tråkiga :)

Galdarbjelke sa...

Jag tror inte vi i Svearike är så intressanta att lyssna av. Dessutom behöver vi heller inte oroa oss över att få en drönare in igenom husväggen med en explosiv last, för att vi eventuellt uttryckte oss något kritiskt mot Sveriges regering på Facebook eller annat socialt medium.
Dock förstår jag din poäng, men det finns många olika poänger här i världen. =)

Onkel Olof sa...

Men motsatsen ligger i att vi vill att allt ska vara öppet och tillgängligt, fast inte. Som att skriva hemlisar på ett vykort.

Det finns en enorm paradox i detta. Gudskelov kan man fortfarande skicka vanliga brev..