torsdag 10 oktober 2013

Musica vitae...

En svår fråga...

Överskriften betyder ungefär "Livets musik" och är namnet på en orkester i Växjö. Livet och musiken hör ihop, det kan man inte förneka, för musik är inte bara kultur det är historia med. Musik påverkar en på alla sinnen. Själv är jag en av dem som tycker om den mesta sortens musik från klassiskt till Hip Hop.

Just av dessa anledningar är ett av mina senare projekt ett av de svåraste. En kollega och jag har börjat diskutera vilka som är de 50 bästa låtarna som gjorts sedan 1945. Inget lätt jobb ska jag säga. När jag tittar igenom mina spellistor är det bara att konstatera att 150 borde vara en vettigare lista.

Jag återkommer när den är färdig (om den någonsin kan bli det). Tills dess fr ni hålla till godo med en låt som är given på top 10. Kanske den mest geniala lår som någonsin gjorts...








2 kommentarer:

Charli sa...

Om inte Marilyn Manson är med på listan blir jag putt!

Onkel Olof sa...

Vilken låt tänkte du då?