torsdag 3 oktober 2013

Orsakskedjor...

Numera på många ställen i etern...

Så här var det. Efter resan till Berlin gav jag bilden på bokträdet till min fru som skrev en blogg om detta. Detta uppmärksammades av en av hennes läsare som rekommenderade det till nättidningen "LitteraturMagazinet". Dessa tog kontakt med min fru som skickade dem vidare till mig. Jag skrev en liten sammanställning och skickade den och bilderna till LM.

Nu finns där en liten artikel om detta. Allt detta, bortsett från resan, tog mindre än ett dygn. Visst är det lite kul med dagens teknik. För bara 20 år sedan hade allt detta tagit en vecka om man hade jobbat på det.

Buddha talade om att allting hänger ihop som kedjor sedan begynnelsen. Idag är länkarna i dessa kedjor väldigt korta...



Läs artikeln här




3 kommentarer:

Jessica, grannen sa...

Heja tekniken säger vi, iaf i detta fall! Kul kul säger jag också!

Anonym sa...

Det är ju just det jag hela tiden hävdat :-)

Onkel Olof sa...

Du ligger i frontline med mycket Viveca :)