tisdag 19 november 2013

Horoskop och Falu rödfärg...


Ser ni färgen? …

Om någon frågar mig vad jag tycker om horoskop så är nog mitt svar: "Öppet och nyfiket skeptisk". Alltså jag tror inte på det egentligen men samtidigt kan man inte sticka under stol med att det är väldigt ackurat ibland. När utfallet övertiger sannolikheten måste man vara försiktig i sitt fördömande. Samma sak kan man nog säga om många pokerspelare, men det är en annan historia.

Vilket som. I veckans horoskop stod det: "Veckans värsta: tisdagen". Inget ovanligt i det kanske, och på det hela taget har väl inte tisdagen varit värre än de flesta andra tisdagar. I alla fall inte förrän jag skulle plocka fram vinterdäcken och sköljde mig och min närmsta hembygd med en hink Falu rödfärg. 

Trodde först jag kommit åt en spik eftersom min vänsterhand såg ut att vara dränkt i levrat blod, men sen såg jag att favoritbyxorna, favoritfleacetröjan och mina favoritskor såg helt färgbombade ut.

Vädurar, som jag är, (som är av eldtecken) ska nog ta det lugnt i Scorpionens tid (som är ett vattentecken). Tänk att man kunde förutspå Falu rödfärg och dess hemska effekter redan på babyloniernas tid. Mäktigt…




2 kommentarer:

Galdarbjelke sa...

Tråkigt med färg på favoritplaggen.
Jag brukar dock försöka byta däck i andra än mina favorit kläder...

Onkel Olof sa...

Skulle bara ta däcken ur garaget. Byta dem får någon annan göra.

Märk också att "favorit" inte nödvändigtvis betyder snyggast :)