fredag 1 november 2013

Inventiv rastlöshet...

Något måste det vara…

Har äntligen fått min diagnos. Jag lider av Inventiv Restlessness (IR) eller med ord som förklarar det bättre: Rastlös kreativitet. Vissa skulle nog beskriva det som att vara född med en permanent 40-årskris. Själv tycker jag bara att det finns så mycket spännande att utforska, göra och skapa och så lite tid att göra det på. En konflikt i sig själv.

Har lagt halva mitt liv på att lära mig att avsluta ett projekt när känslan önskar starta tre nya, och att det är ok att inte vara med överallt och tycka om allting. Det går bättre och bättre för varje år.

Även en person med Inventiv rastlöshet blir avtrubbad med tiden. Det tackar världen särskilt för...



3 kommentarer:

Jessica, grannen sa...

Gapflabbar lite här! Muahahaaha du är rolig du.

Anonym sa...

Hej,

jag har svårt att se det roliga, som din granne ser.

Men jag är född för allvarlig förmodligen.

Att inte slutföra och vilja påbörja nytt hela tiden lider många av.
En del lider inte ens.

Det skulle inte finnas så många innovatörer om man var tvungen att slutföra allt.
Inte så många konstnärer heller.
Eller författare.

För att inte tala om alla elever som har svårt att avsluta saker, men utvecklas ändå.

Ta alla, nästan alla, som
handarbetar, det har en massa UFON som inte är klara. Det var roligt att sticka en vante, men den andra var inte lika rolig. Då var det roligare att börja på ett lapptäcke som sedan "bara" blev en kudde.

Det finns nog många med din "diagnos"

Hälsningar
Helén
Dalarna

Onkel Olof sa...

Helën
Egentligen är det allvarligt, men jag försöker se det med "de glada ögonen".

Man är ju den man är trots allt...