fredag 20 december 2013

Det finns alltid något att fira...

Värd att fira...



"Det finns alltid något att fira", skrev en vän och kollega igår. Vi har hört detta uttryck förr och jag nog minnas att jag själv citerat det någon gång i något sammanhang. Oavsett vilket tycker jag att det är en inställning väl värd att bära med sig. För trots allt mörker i världen och i den värld av gnäll vi gärna skapar, så finns det ofta något att glädja sig åt. Vi måste bara bli bättre på att se det.

Vet du inte vad du ska fira idag så kan du få lite hjälp här:

  • Brian Boitano ingår i Obamas delegation till Sotji!
  • Reinfeldt åker inte till Sotji!
  • Israel, Jona, Moses och Thompa har namnsdag idag!
  • Petra Marklund (September) ska leda "Allsång på Skansen" i sommar!
Givetvis börjar jullovet idag också för många skolelever och skolpersonal vilket också kan rendera en och annan glöggskål.

Själv ska jag bland annat fira att jag slapp krig idag med. Men det är en helt annan historia…



2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Om man är (för)nöjd med allt man slipper, då blir det lätt att fira varje dag

Onkel Olof sa...

Eller så handlar det helt enkelt om att lära sig balansen i det hela.

Skulle man ta allt man hör och gör på allvar, så kunde man lika gärna stanna i sängen...