onsdag 8 januari 2014

Inför valet 2014...

Snart är det dags…

Är en man med ganska stark övertygelse. Just därför brukar jag var ganska säker på vad jag ska rösta på när det blir val. Så inte i år. Tycker de debatter man hör nu för tiden mest handlar om att fördumma varandra eller så är det bara ord med hög valör, men med lite innehåll som flyger mellan talarstolarna. Det är lätt att skåda genom retoriken och därmed finna att det saknas visioner och ideologiska grunder.

Ibland dyker det upp ett miljöparti som är ett miljöparti, ett feministiskt parti som är feministiskt eller ett skolparti som leder skoldebatten, men inte just nu. Det är otroligt enahanda, och när intresset dalar börjar man på allvar att fundera på om man ska få rösta redan som 16-åring.

Jag har därför i år bestämt mig för att verkligen studera partiernas hemsidor för att se vad de egentligen tycker. Antagligen är där lika tomt på innehåll som det är snyggt. För idag är det yta som gäller…





2 kommentarer:

Jessica, grannen sa...

Ja fy så svårt det börjar bli, bläää säger jag...

ERIC SECHER sa...


Om du absolut vill rösta ; kanske lättare börja i andra ändan, uteslutningsmetoden, och se vad som blir kvar ..