måndag 3 mars 2014

Under ladan...

Tomteland…

Under vår lada har vi en liten förfallen jordkällare. Med lite fantasi skulle man kunna kalla den för husets tomtebostad. Om man inte visste hur det ser ut inuti så skulle man lätt kunna fantisera om en liten äppelkindad vätte som vilar i en krubba med hö eller liknande.

Tyvärr har jag aldrig sett någon tomte här, även om jag envisas med att sätta ut gröt varje julafton (ja faktiskt, en fin tradition på Solhäll). Om jag tror på tomten? Jag har träffat tillräckligt många människor som sett och tror på tomtar för att utesluta möjligheten om en gårds- eller skogsvätte.

Däremot har jag fortfarande inte träffat någon som sett en blåval. Så dess existens, som många av er vet, tror jag inte alls på. Konstigt hur man sätter gränserna för sin tro och övertygelse…










3 kommentarer:

Charli sa...

Det är där den ondskefulle dvärgen bor!

Onkel Olof sa...

Elaka Dvärgen bor inte kvar där. Han bor nu i ett alternativt boende strax utanför Glimåkra...

Anonym sa...

Hahahaha!!!!!