torsdag 8 maj 2014

Väderglömska...

Inte undra på att man glömmer…

Jag har lite svårt att komma ihåg vad det ska bli för väder, och jag skyller på meteorlogerna i TV.

Varje dag väntar man på att de ska visa vädret i nyheterna. När de väl kommer börjar de med att berätta hur vädret är  Spanien, i Europa och hur det varit under natten, och när de väl kommer till dagens väder, så har jag redan börjat tänka på annat och lyssnar inte längre.

Många gånger tror jag att saker beror på att jag börjar bli äldre. I så fall får nyheterna mig att känna mig mycket gammal.

Får väl börja känna vädret i knäna. Dom är mer rakt på sak. Det gillar jag…







4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Alternativt, det blir som det blir ..:)

Onkel Olof sa...

Faktum är att just den devisen gäller merparten av årets dagar :)

Det är mer en känsla av att vilja komma håg någon gång

ERIC SECHER sa...


Har ett kluvet förhållande till glömska ..

Onkel Olof sa...

Jo, så kan man uttrycka det...