lördag 21 juni 2014

Eftersol...

Här börjar midsommar…

Igår var det midsommarfirande, även om man nog firat lite idag med då detta är den riktiga midsommardagen. Det blev en trevlig tillställning med många goda vänner. Vissa grannar tyckte jag var lite högljudd igår, men jag tror det beror på att världen är så lågmäld..

Vilket som. Idag började morgonen bra. Jag vaknade tidigt, var pigg och solen sken inbjudande genom fönstret. Märkte att min fru var vaken och frågade henne vad klockan kunde vara så dags.
– Halv sex, svarade hon.
– På kvällen? kom den ärliga frågan tillbaka från mig. För inte kunde man vara så pigg och vädret så bra redan halv sex på morgonen?

Svaret på den här ologiska tidsuppfattningen står att finna i bilden nedan.

Ha en fortsatt god midsommar alla, och tack alla ni som besökte oss igår!! …




Inga kommentarer: