måndag 30 juni 2014

Ta saken i egna händer...

Ser ju riktigt bra ut…

Efter att sökt på nätet, lagt ut frågan på Face book, kollat i järnhandeln och i elaffären förstod jag att hitta en sladd till min nya elorgel skulle bli ett svårt företag. Efter en kort diskussion med en man i elaffären beslöt jag mig för att ta en ny sladd och koppla in istället.

Blev tvungen att skruva av hela locket för att få loss den gamla kontakten och för att se hur jordkabeln var kopplad, men med lite tålamod och kunskap förvärvad från elektroniklektionerna i skolan så gick det riktigt bra och nu kan man spela på den.

Har ett skönt retroljud som påminner lite om en kyrkorgel, men coolt är det. Kanske blir årets julskiva på detta instrument.

Man blir fortfarande lite stolt efter projekt som dessa. Mänskligt och lite barnsligt på samma gång, oh yeah…




3 kommentarer:

Stefan T sa...

Bra gjort

ERIC SECHER sa...



Känner så väl igen den där känslan.

Hur ofta kallar vi inte genuin glädje för "barnsligt" ?

Onkel Olof sa...

Min första kensho-upplevelse var ungefär så här:
"Här har jag varit som barn…"

Så det ligger nog någonting i det :)