onsdag 1 oktober 2014

Nu laddar man...

Så här...

I morgon ska jag på mitt första partimöte. Så nu laddar jag med vilka frågor jag önskar att vi ska driva och argumentera för eller emot. Ska bli rätt spännande.

Om jag känner föreningsarbete rätt, och om min kunskap om människor som samlas i grupp stämmer, så lär det bli en ganska formell tillställning. MEN. Å andra sidan har man ju en chans att inte bara driva och förändra i världen; man kan förändra i systemet med.

I morgon lär jag veta...








4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Låter JÄTTE - spännande !

Roland Lidén sa...

Stackars Centern...





Från Torbjörn, via Maud till förfallet.

Jaha, så har då Annie Lööf avslöjat att hon anser att Fredrik Reinfeldt och Jan Björklund driver alltför mycket vänsterpolitik... Att riskkapitalbolag inom skola och omsorg är helt OK... och att hon inte anser att ägarna (staten) skall bestämma över huruvida Vattenfall investerar i kärnkraft och fossila bränslen.

Men vad annat kan man vänta av en partiledare som har Ayn Rand - som förordade en nattväktarstat - till favoritförfattare, Thatcher som politiskt föredöme och släppt fram glin i Stureplanscentern som partiprogrammakare.

Jag håller fullständigt med den före detta centerriksdagsledamoten som jag träffade på tåg norrut för några månader sedan: hoppas partiet åker ur riksdagen, Lööf tvingas bort så Centerpartiet kan ta tag i sina ideologiska rötter och börja på ny kula istället för att inta platsen som det mest nyliberala partiet i riksdagen. Hur vore det med regionalpolitik och energipolitik istället för nyliberalism och marknadsfundamentalism?

RL sa...

Ingen hemma ...

Onkel Olof sa...

RL
Kolla min politiska blogg, så ska jag försöka skriva där hur jag ser på olika politiska frågor och hur jag tycker C ska agera...

http://nypolitisk.blogspot.se