tisdag 18 november 2014

En dag för vetenskapen...

MC Uncle O...

En dag som alla andra kan man tycka, men något mer kryddad av vetenskapen och historien än vanligt. Min vana trogen att ge mig själv konstiga utmaningar håller jag just nu på att skriva en vetenskaplig rap. Många som gjort det tidigare, men då det inte är en musikstil jag känner mig hemma i kan det bli vad som helst.

Under dagen har jag också diskuterat kraft och Newton med mina elever. Som vanligt med elever lär man sig alltid något nytt. Idag är min glada upptäckt Newtons vapensköld. Ni ser den nedan.

Hemliga klubben?? ...

Får en fundera på hur en av världshistoriens största hjärnor kan välja en bild som påminner om märket till en grupp sjuåringars hemliga klubb. Riktigt kul faktiskt.

Som avslutning kan ni som vill ha lite rap och vetenskap se filmen nedan. Tror den är väldigt nära sanningen om hur Newton var. Något arrogant.

Sådan var dagen...






Inga kommentarer: