fredag 12 december 2014

Stormvarning...

Hot och bedrövelse...

Tog tåget idag för att kunna ha en trevlig after work med kollegorna. När jag sitter på tåget får vi information om att vissa linjer inte kommer att gå på sen eftermiddag, och att vissa tåg bara skulle köra i 80 km/h, en evighet med tanke på mitt avstånd. Sedan vet man ju med det kollektiva att om dom varnar för problem, så blir det etter värre.

För att slippa bli strandsatt i det mörkaste av Skåne fick jag ta ett tidigt tåg hem. Inget samkväm med andra ord. När man då sitter på tåget hem kan man inte låta bli att undra om inte kollektivtrafiken ändå inte kanske narrar oss lite. Borde dom inte kunna hantera detta lite bättre? Jag menar det stormar rätt ofta här nere i Skåne, precis som det snöar mycket i Norrland. Man verkar dock inte lära sig mycket av erfarenheterna.

Men men, det går fler tåg. Hoppas jag...





Bildens hemsida

Inga kommentarer: