lördag 7 februari 2015

Då var det dags igen...

Tävling i inbördes beundran...

I kväll är det så dags igen för Melodifestivalen, eller Mello som man numera säger. En sådan där tävling ingen vill vara med i men alla ändå tittar på eller medverkar i. Detta trots att man varje år lyfte problemet med hur svårt det är att komma med som låtskrivare om man inte tillhör "Club Björkman". Visas bland annat av att det i år är rekord i kvinnliga låtskrivare med hela 25%!! Vilket samtidigt är skandal med tanke på att Sverige har många kvinnliga låtskrivare i världsklass. Men låt oss glädjas åt att tjejerna nu har lika många bidrag som Fredrik Kempe ensam.

Men jag är nog bara bitter. Bidraget jag skickade in för några år sedan kom tillbaka oroväckande snabbt. Tror inte ens att någon lyssnade på det, och sedan dess tror jag på alla konspirationsteorier kring Mello och Björkman.

Så nu hoppas jag att något bidrag ska bli lika intressant som skivomslaget nedan. Ja, i år hoppas jag på elefanter i peruker. Men jag är nog bara bitter som sagt...







Inga kommentarer: