onsdag 11 mars 2015

Dags för pension...

Snart dags...

Jag har så där dryga tjugo år till pensionen, men det känns som om jag måste börja idag. Nu har man nämligen ändrat reglerna för pensionssparandet. Igen. De ska fasen vara civilekonom för att förstå hur det fungerar, och då får man ändå inge  pension ändå.

Vilket som. Hade fått en fin information från min bank om hur jag skulle kunna välja om mina pensionssparval. Tyckte när jag läste det som om det mesta skulle gå till avgifter, så jag beslöt att det nog var bäst att kontakta banken innan jag skrev på något.

Idag ringde telefonen. Det var min bank som ville boka möte för att diskutera min pensions framtid. Inte min framtid alltså, utan mina pengars framtid. Jag är kund i en bank placerad i en liten ort jag bott i för länge sedan och de tar verkligen hand om mig som kund. Känns bra i dessa datorförpassade tider. Lite roligt var det också att de kunde läsa mina tankar på så lång håll.

Så nu blir det ett telefonmöte om några veckor. Antagligen kommer jag att känna mig väldigt trygg efter det. Mest beroende på att jag inte är orolig idag.

Men glöm inte: banken är dina pengars vän...








Inga kommentarer: