lördag 6 juni 2015

1 500...

Nytt projekt...

Detta är blogginlägg nr 1 500 på den här sajten. Det känns lite märkligt många, men samtidigt lite häftigt.

Idag var det marknad i Broby vilket man inte kunnat undgå. Vi bor ju precis intill marknadsplatsen, så det har varit en jämn ström av människor utanför huset. Jag har själv tillbringat en stor del av dagen med att representera mitt politiska parti, vilket har varit trevligt på många sätt.

Som många av er vet så bor vi i smedens gamla hus och snett över gatan ligger hans gamla smedja. Det är hembygdsföreningen som äger den, men underhållet har väl inte varit det bästa så den börjar se lite risig ut.

Den har därför blivit mitt senaste projekt. Har fått med mig en del av grannarna att vi ska starta en förening som tar på sig driften av den gamla smedjan. Målar den och håller den i brukligt skick, mot att hembygdsföreningen överlåter den till oss. En av tankarna är också att få dit en smed som håller igång driften.

Idag har jag fått ett halvt gillande från hembygdsföreningens ordförande och, faktiskt, talat med en intresserad smed. Även lite andra kontakter har knutits. Så även om det är högavis med arbete kvar så finns det alla förutsättningar att få till en förening. Om det blir så kommer don nog att heta typ "Föreningen smedjans vänner. I Allan Alfredssons (smedens namn) minne"

Att bo i ett hus som vårt har sina plikter...









Inga kommentarer: