söndag 14 juni 2015

Mustiskt...

Svinhugg går igen...

Idag när jag kom ut i köket var popcornmusen det första jag såg. Den var död. Mycket död. På något sätt hade den lyckats skada sig och sedan kravla ut på köksgolvet för att gå till de sälla sädesladorna. På vägen hade den blodat ner halva skafferiet och delar av golvet.

Blev lite förvånad, måste jag säga, och rätt glad att den inte la sig i trossbotten för att dö. Det händer ju att råttor och möss lägger sig och dör i en vägg eller bakom spisen eller någon annan stans man inte hittar dem förrän de börja lukta. Så popcornmusen gjorde sin sista plikt.

När detektiven, alltså min fru, gjort en CSI fann hon att den smällt igen musfällan i skafferiet. Alltså hade den fått sig en smäll och sedan virat ut på golvet.

Vill inte påstå att jag kommer att sakna den och snart blir det höst igen och då kommer popcornmusens alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn tillbaka in i huset.

Låte dem komma, vi är redo...





Inga kommentarer: