onsdag 19 augusti 2015

Ickeväntan...

Tid och väntan...

Eftersom jag är ledig på onsdagar tyckte jag att det var lämpligt att ringa till et företag som kan komma över och fixa vår brunn så vattnet blir bra igen. Det gick jättebra och jag fick tag i en mycket trevlig firma. Vi diskuterade problemet och i slutet av samtalet sa mannen i andra luren att om han fick tid över idag så skulle han titta över, men att han hade mycket att göra.

"Inga problem", svarade jag, "jag är hemma hela dagen".

Så nu har hela dagen gått åt till att vänta på att experten skulle titta in, vilket han så klart inte gjorde. Det är lite faran med att vara en obotlig optimist som jag. Ett kanske och eventuellt låter alltid som ett "ja".

Men nu blev det ingen större skada. jag hann städa köket, skriva en massa mail, läsa till en kurs jag börjar i morgon, vifta lite med mina hantlar  och titta på hästhoppning.

Kanske tur att det blev en dag av "ickeväntan"...


No no no no...


2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Låter som en bra dag.

"Han kom så klart inte" = obotligt pessimist ? :)

Onkel Olof sa...

Han kom inte.

kanske i morgon... :D