tisdag 20 oktober 2015

Högläsning...

Ninna ninna ninna naa naa...

Det händer att jag läser högt för min fru innan vi somnar. Det har blivit mycket spännande litteratur genom åren, men allt har liksom inte riktigt landat i god jord. Zen-buddhistiska dikter och taoistiska anekdoter har inte det intresset som jag hoppats på.

Men nu har jag hittat den bästa högläsningen; Läderlappen. Läser just nu en serie där Läderlappen, numera kallad Batman, och Vildkatten jagar olagliga immigranter i Bermudatriangeln. Ett väldigt aktuellt ämne även om detta avsnitt härstammar från 1977.

Spännande att följa intrigen, dialogen och de ljudhärmande orden, i Läderlappens svåraste fall hittills (vilket det står om alla hans fall). Jag kan verkligen rekommendera detta som kvällslektyr.

Hoooooooooooooot! säger mistluren samtidigt som Läderlappen smyger sig på El Sapatero.

Hur spännande är inte det? ...







Inga kommentarer: