tisdag 3 november 2015

Det där med fotboll...

Fortsättning i kväll...

Det där med fotboll är märkligt. I alla fall i min värld. Jag kan lätt komma på 10 andra sporter jag hellre tittar på, och ändå sitter man här och kommer snart att heja på ett lag man normalt inte har som favorit. För även en AIK:are kan heja på MFF när de representerar Sverige i Europa. Så tydligen har fotboll något som kittlar i folksjälen. Annars skulle ju inte folk bli så galna.

I söndags såg jag finalen i världsmästerskapen i rugby. Det är en sport jag gillar att titta på, precis som amerikansk fotboll eller sumobrottning. Ja även snooker, baseball och golf skulle jag välja före en fotbollsmatch. För handboll, ishockey och simhopp gäller detsamma.

Men, snart spelar MFF, och man lyssnar även på det tråkiga försnacket.

Det går utför...














Inga kommentarer: