onsdag 25 november 2015

En dag i samhället...

Aldrig lätt...

Idag är normalt min lediga dag, och det var det idag med men jag bröt den för att representera kommunen och göra en medborgardialog i Hanaskog. Tanken var att vi skulle intervjua folk om deras syn kring att vara en stolt kommunmedborgare.

Det var ett fuktigt och kallt väder som lyckades krypa innanför kläderna fast jag hade fleece och långkalsonger. Trots detta blev det väldigt trevligt. De flesta vi mötte var villiga att diskutera och hade inget emot att uppge namn. Bra åsikter och funderingar kom fram med. Vi pratade både med infödda göingar och nyinflyttade. 50 år i kommunen eller två veckor gav perspektiv.

Väl hemma har jag försökt följa det politiska läget från soffhörnet. Ordet för dagen är "spännande" med underbetydelsen rörigt. Gör två spaningar: Att Löfven hade svensk flagga på kavajslaget istället för sin S-nål och att Jimmi Åkesson sa "...när jag får bestämma allt" istället för "...om jag får bestämma allt".

Måste säga att problemen känns lättare närmare människorna.

Och snart spelar Zlatan i Malmö...










Inga kommentarer: